2013. június 3., hétfő

Fegyencedzés 19. hét (2013 május 28 - június 2)



Fegyencedzés Bumbull naplója
Tizenkilencedik hét (2013. május 27- június 2.)


2013. május 28. Kedd

Teljes fekvőtámasz                                                    3*5 db
Fél guggolás                                                              3*40 db
Vízszintes húzás (egyenes lábbal)                             12-12-10 db
Béka lábemelés fekvésben:                                       3*20 db
Sarokülés: 3*1 perc és közte
Becsukott szemmel egy lábon állás: 2*2 perc lábanként

Vízszintes húzás: fejlődök, lassan de biztosan és nagyon stabilan megy aminek igen örülök. Mondtam már, hogy ezt a gyakorlatot csak gyűrűn szabad csinálni? Összehasonlíthatatlanul jobban megy mint a fix rudas munka. Remélem ennél azért jobban fogok haladni de most ez is jó :D!

Fekvőtámasz: elérkeztem a számomra egyébként alapgyakorlatnak nevezhető fekvőtámaszhoz. Az ezelőtti gyakorlatok nekem eszembe sem jutottak volna (nem mintha olyan nagy mestere lennék eme műfajnak, de azért van némi múltam :D). Na jó talán a fekvőtámasz térdelve (bár erről is más név jut eszembe, de azt pont itt a blogon fogadtam meg, hogy soha többé nem használom) és valószínűleg egyből ezzel kezdek mint már oly sokszor amikor meg is buktam ezzel hamar elvesztve érdeklődésemet, vagy mérgelődve, hogy miért is nem megy az általam elképzelt sorozat-, és ismétlésszám. Persze a másik óriási előny a rendszer felépítettsége maga. Ez a rendszer engem is rendszerességre szoktatott és szépen ment is eddig, remélem meg is marad ez a kitartás és érdeklődés a jövőre nézvést is. Hú de elkalandoztam, de csak azért tettem, hogy érthető legyen, ami ezután jön.
Szóval visszatérve az eredeti témához meglehetősen elfogódottan fogtam neki a teljes fekvőtámasznak! Nagyon szeretem és tisztelem ezt a gyakorlatot egyrészt mert nagyon sok izom fejlődésére hat pozitívan, másrészt mert oly sokat segített már a múltban és oly sok kudarcot is okozott. Egykor azt mondtuk, hogy aki napi szinten le tud nyomni 10*10 szabályos fekvőtámaszt az bármire képes! Hangsúlyoznám, hogy talán ha 20-25 éve voltam képes erre és azért az utána eltelt időben a súlykülönbözet mindig lényeges oka volt a sikertelenségnek eme gyakorlat megismétléséhez.
Ebből kifolyólag lassan és biztosra menve fogtam neki a gyakorlatnak. Azt gondoltam, hogy a 3*5 nem okozhat gondot és nem is okozott, sőt! Meg kell mondjam, hogy a várakozásaim ellenére meglepett az a játszi könnyedség amivel ezt a gyakorlatot teljesítettem. Nagyon elégedett vagyok vele de az emelésnél azért csak óvatosan ezért a héten csak 8-ra emelem az ismétlésszámot!

Fél guggolás: hát kedves barátaim én elhiszem, hogy ez egy könnyű gyakorlat de én őszintén bevallom, hogy engem megkínzott ez az ismétlésszám. Az volt az érdekes, hogy az utolsó sorozat sokkal könnyebben ment mint az első (elmacskásodtam a futás után?). Mindegy, meg volt és ennek igen örülök, és máris masírozok tovább, mert ugyan égtek az izmok de azért olyat egyszer sem éreztem, hogy ne menne, és remélem izomláz sem lesz tehát nincs túlerőltetés, anaerob fázis. Majd meglátjuk!

Béka lábemelés: ez a 20 könnyen megy persze jó kis has és combtő „égéssel” fejezi be az ember de nem probléma. A 25 viszont … nos majd meglátjuk csütörtökön!

2013. május 30. Csütörtök

Gyakorlatok:

Vízszintes húzás (egyenes lábbal)                             akadály
Béka lábemelés fekvésben:                                       3*25 db
Kézenállás fal mellett:                                               2*60-70 mp
Sarokülés: 3*1 perc és közte
Becsukott szemmel egy lábon állás: 2*2 perc lábanként

Vízszintes húzás: fenntartó erősítő sorozat lett volna 3*8 de sajnos a „pálya” beázott így a talpam úgy csúszott, hogy nem tudtam elvégezni a gyakorlatot. Jó kis vicc, direkt a terasz azon végére szereltem fel a gyűrűt ahol nem szokott beázni mivel a szél mindig az ellenkező irányból fúj ezért ez a rész itt alig vagy egyáltalán nem nedves általában! Na és most mikor esett honnan fúj a szél? Naná, hogy a másik irányból jó mi? Nesze nekem tudományos megközelítés :D! Ha ki akarnak velem cseszni az elemek hát a legegyszerűbb módon csesznek ki :D! Na nem baj majd szombaton!

Béka lábemelés fekve: Hát igen amit vártam bekövetkezett! Az a sz*ros kis 5 ismétlés a végén bizony megkövetelte a maga kis jussát. Már az első sorozatnál éreztem a végén, hogy ez egy újabb dimenzió, de a várakozásaimhoz képest nem is volt olyan durva. A második már ott toporgott az üvöltés és kínban forgás határán de meg volt ezek nélkül! Na de a harmadik az volt ám az igazi barátaim. Besza-behu és kész. Utána vagy 30-40 mp-ig csak vinnyogtam meg kapkodtam a levegőt. Tehettem ezt hiszen most kiszorultam megszokott helyemről (vendégség) és a háló melletti gardróbban nyomtam le a gyakorlatokat. Ott meg ugyebár lehet nyögdécselni (az okát talán nem elemezném :D)! Szóval barátaim, ha ide juttok készüljetek fel egy kis zsírégésre amit teljesen konkréten érezni is fogtok!

Híd: Részben idő hiányában, részben pedig a hely meg nem felelősége miatt most elmaradt majd vasárnap megcsinálom. Mi volt a baj a hellyel? Nos én mindig szőnyegen vetem emg a lábam, hogy stabil támaszt adjon és ne csúszkáljon a gyakorlat végzése közben. A gardróbban viszont laminált padló van és megállapítottam, hogy úgy csúszik mint egy korcsolyapálya így a láb megtámasztása szóba sem jöhetett.

Kézenállás: jól ment bár nem sikerült markánsan előrehaladni, de mint már említettem, nem érzem stabilnak magam a 70 mp feletti tartásban ezért nem is erőltetem, maradok illetve kis lépésekkel fogok előrehaladni, hogy szépen beleerősödjek. Meggyőződésem, hogy így kell haladni mert ha ebben a „statikus” állásban sem vagyok magabiztos akkor mi lesz a dinamikus mozgással kombinált állásban. Szóval csak türelem, türelem!!!!!

2013. június 01. Szombat

Kétlábas vádli emelés talajról hajlított térdekkel:     4*100 db
Teljes fekvőtámasz                                                    3*8 db
Fél guggolás                                                              3*45 db
Vízszintes húzás (egyenes lábbal)                             12-12-11 db
Béka lábemelés fekvésben:                                       3*20 db
Sarokülés: 3*1 perc és közte
Becsukott szemmel egy lábon állás: 2*2 perc lábanként

IGEN, IGEN, IGEN!!!!!!!!! MEGCSINÁLTAM!!!!! Mit is kérdezhetnéd kedves olvasóm? Hát a vádli emelést. Bizony megvolt a 4*100 vádli ami valljuk be nem volt semmi. Szerintem már leírni is nehéz de most itt bevallom, hogy megcsinálni még nehezebb volt! Nem is volt hozzá lelkierőm, hogy neki álljak a múlt héten, viszont ma a futás és a nyújtás után úgy döntöttem, hogy ma van az a nap!
Előtte gyorsan megcsináltam a vízszintes húzást mert tudtam, a vádli után (amennyiben meg tudom csinálni) nincs az az isten, hogy én még egyszer a mai estén elég lelkierőt szedjek össze egy újabb igen nehéz gyakorlat végrehajtásához!
Utána viszont nekiláttam, és fogcsikorgatva (és ez most nem vicc, vagy írói túlzás – nem mintha írónak tartanám magam), megcsináltam. De az utolsó 5 barátaim, hű az volt ám a ténylegesen fogcsikorgató, görcsöt imitáló, üvöltős feeling, és ennél a gyakorlatnál minden egyes sorozatnál. Nem volt enyhülés, vagy javulás ilyen volt mind! Hát gratulálok Mr Wade (akár létezel, akár nem) ez a gyakorlat majdnem megfogott. Illetve nem is a gyakorlat, hanem az akarat próbája, hiszen megírtam már korábban is és most is csak ismételni tudom, az hogy ebből az ember 95-öt vagy 100-at csinál meg az már nem fizikum kérdése. Ez már fejben dől el. Én most elég erős voltam fejben (bár ha úgy nézem a múlt héten meghátráltam, tehát még van hova fejlődni fejben is) és ezért megcsináltam.

Teljes fekvő: ugye mondanom sem kell, hogy eszembe sem jutott többet emelni az előzőek után azon, mint amennyit előre eldöntöttem! Sőt bevallom férfiasan az is megfordult a fejemben, hogy:
  1. nem is csinálom tovább az edzést
  2. csak 5-öt csinálok és utána nem csinálom tovább.
Nem véletlen, a sorrend kedves barátaim, nem véletlen! Itt ücsörögtem tehát és gyűjtöttem az erőt persze közben bőszen sajnáltam magam, dicsérgetve, hogy mit is hajtottam ma végre amikor ismét elszégyelltem magam. Mit is csináltam? Semmit! Megcsináltam egy gyakorlatot amit amúgy a múlt héten kellett volna! Ez Olyan nagy dolog? És ekkor lehajtottam a fejem és lenyomtam a maradék edzést.

Fél guggolás: Meg kell mondjam itt sem ártott a fejben erősnek kell lenni szlogen! Szerencsére a szégyenérzet az előbbiek után olyan mértékű volt, hogy elsöpörte az esetleges kétségeket és lenyomtam, mint a bélyeget. Égett, persze, hogy égett, de hát ezért csinálom, nehogy már a kardomba dőljek, igaz?

Béka lábemelés: mondanom sem kell ez a gyakorlat már csak egy fuvallat volt ami a gondolataimban csak azért lett még ide a végére rakva, hogy ne pihenjek már sohasem. De majd én megmutatom! És megmutattam! Jól ment, nem okozott gondot. Ha a 25-tel nem lesz gond lehet, hogy szintet lépek a jövő héten?

2013. május 23. Vasárnap

Gyakorlatok:

Vízszintes húzás (egyenes lábbal)                             3*8 db
Béka lábemelés fekvésben:                                     3*25 db szintlépés :D!
Egyenes híd                                                               3*35 db
Kézenállás fal mellett:                                               60-65-70 mp
Sarokülés: 3*1 perc és közte
Becsukott szemmel egy lábon állás: 2*2 perc lábanként

Vízszintes húzás: nagyon jól sikerült az erősítő sorozat. Olyan szépen csináltam végig, hogy szabályosan azon agyaltam, hogy tovább kellene haladni, mert majdnem kevés! Persze ez csak önáltatás, a szabályos lassan végzett gyakorlat sokkal többet ér mint a sok ismétlés tudom én de mégis. Nagyon megörültem ennek!

Béka lábemelés: Jól ment, bár a korábban tapasztalt érzések teljesen megvoltak, de mégis úgy érzem megérett a helyzet a szintlépésre, tehát viszlát béka lábemelés jöhet a komolyabb kihívás!

Egyenes híd: ez a hét úgy látszik, nem kis mértékben a szenvedésről szól. Ha esetleg így lenne akkor nem tehetem meg, hogy eme kedves gyakorlatról ne tegyek említést. Őszintén? Hát majdnem feladtam menet közben. Iszonyúan nehéz volt most ezt a gyakorlatot megcsinálni, nagyon kevésen múlott, hogy most letudom írni, megcsináltam. Nem szabad innen tovább lépni, ezt stabilizálni kell! Már előre félek, de ez van!

Kézenállás: megvalósítottam az apró lépésekkel haladást amire nagyon büszke vagyok, de ismételten meg kell jegyeznem, nem sok maradt bennem a gyakorlat befejezése után, szóval nincs hova rohanni!

2 megjegyzés:

  1. De jól haladsz, gratula! Nálam a heti fegyencedzés 50%-ban abból áll, hogy elolvasom, te mit haladtál a múlt héten :) Aztán persze elszöszmötölök én is heti egy napot, de említésre sem méltó. Valahogy hiányzik bennem a lelkesedés a dolog iránt...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :D! Sajnálom, pedig nálam pont az ellenkezője, szabályosan hiányzik ha nem megyek az "úton". Persze ez a futásra is áll! Tetszik a haladás (bár ez nem minden gyakorlatnál egyértelmű) és a forma kialakulása is :D! Na majd személyesen (ezt veheted ígéretnek :D).

    VálaszTörlés